Hur i helvette tänker dom? Förbjud zoofili NU !



SAMLAS PÅ ETT DAGIS. Expressens reporter deltar under täckmantel vid ett av djursexnätverkets träffar. De har hyrt ett dagis för kvällen. Jag sa att vi är en dataförening. Jag kunde ju inte säga att vi är en djursexförening, säger nätverkets huvudman. Foto: ROBBAN ANDERSSON





De hyr ett dagis för sin djursexträff!

På väggen sitter en lapp som påminner om att barnen senare i veckan ska ha med sig skridskor. På hatthyllan har varje barn en egen liten låda för mössor och vantar. Men ikväll är det djursexnätverkets medlemmar som hänger sina kläder på barnens krokar.

 Expressen kunde i går berätta om det hemliga, svenska, djursexnätverk som ägnar sig åt omfattande och systematiskt djurplågeri. I dag avslöjar vi hur nätverket skyddar sig för att de ostört ska få ägna sig åt sitt extremt tabubelagda djurplågeri: Nätverket hyr in sig på hemliga ställen – däribland ett dagis – under falskt namn. Medlemmarna kontrolleras minutiöst av huvudmannen. På isolerade gårdar runtom i landet kan nätverket i skymundan ha sex med djur. Månaderna av infiltration i nätverket började med chattande på den djursexsajt som administreras av nätverkets huvudman. Han övervakar chatten och för att ta ett steg vidare måste man fylla i ett utförligt formulär med personuppgifter, djurtillgång och tidigare erfarenheter av djursex.

”Jag vet vilka alla är” Expressens reporter övar in en uppdiktad historia, mejlar över lånade personuppgifter och väntar på att huvudmannen ska kontrollera dem mot skatteverkets folkbokföringsregister. – I och med att jag kollat av allihop har jag sållat bort de som inte har ett geniunt intresse. – Jag har säkert sållat bort såna som är seriösa, men som inte vågat lämna ifrån sig sina uppgifter. Jag vet vilka alla är och jag garanterar att hålla käften. Det har du mitt hedersord på, säger nätverkets huvudman.

Inbjudan till träff. Några dagar senare plingar en inbjudan till en träff till i mejlboxen – en bekräftelse på att vi tagit första steget in i nätverket. Inbjudan säger bara att träffen ska hållas på en liten ort i Småland en kväll några dagar senare: ”Du kommer få mer exakt info om plats dagen innan”, står det. En tågbiljett bokas och sent en vinterkväll kliver Expressens reporter av på den mörka och öde tågstationen. En dryg kvart senare svänger en bil in på stationens parkering. Dörren på passagerarsidan öppnas och där sitter nätverkets huvudman tillsammans med en vän. Lokalen för kvällen ligger bara några hundra meter därifrån. En kvinna tar emot. Hon hälsar och lämnar lokalen. Då berättar nätverkets huvudman att lokalen som hyrts för djursexträffen fungerar som dagis på dagtid. – Jag sa att vi är en dataförening. Jag kunde ju inte säga att vi är en djursexförening, säger han. Barnens leksaker har städats undan för kvällen. På väggen hänger en plansch som beskriver hur en bra kompis är. Där sitter också en lapp om att barnen senare i veckan ska ha med sig skridskor.

”Inte så lätt att hitta nåt” – Det ska helst inte ligga alltför centralt i nån stad så att folk kan vara anonyma, säger huvudmannen om lokalvalet. – Det är inte så lätt att hitta nåt, speciellt inte i en storstad. Därför måste man träffas på det här sättet för att bygga upp en relation, säger en 67-årig man. Under den hemliga träffen beskriver personer i nätverket hur de haft sex med djur – främst hundar. Flera berättar också att de har smygit sig in i hagar. – Jag gick ut i en hage med en back med äpplen och så tog jag en back och ställde bakom. Sen satte jag igång med hästen, säger huvudmannen. De intalar varandra att djuren inte plågas vid sexträffarna.

Vakt utanför – De kan ju inte hävda att den som sätter på en häst gör det mot hästens vilja. För vill inte hästen då flyger man av. I en bil utanför dagiset sitter ett par Securitasvakter – anlitade av Expressen. Skulle infiltrationen avslöjas finns risken att personerna – som ägnar sig åt något av det mest tabubelagda i samhället – blir aggressiva. Men vakterna får sitta sysslolösa i bilen. Ingen upptäcker kameran som dokumenterar djursexnätverkets innersta kärna. – Folk är säkert skitnojiga att om någon får reda på vad de gör med sin hund så kommer säkert djurmyndigheten och tar den. Många är omedvetna om att det är lagligt, säger huvudmannen. Hundarna kommer inte Djurporren på familjens dator måste också gömmas undan i dolda filer för att hemligheten inte ska avslöjas. – Man kan gömma saker i datorn för ens andra hälft – eller om det skulle bli olagligt med djurporr i framtiden. Jag har svårt att fatta alla som åker dit för barnporrbrott – jag kan inte förstå att man inte krypterar grejerna, säger huvudmannen medan han visar på sin dator hur man krypterar djur- porren. Några av de som kommit till träffen blir dock besvikna. Kvinnan som skulle ta med sig två hundar får förhinder i sista stund. Expressens reporter lyckas skapa så goda kontakter att han utlovas nya träffar. De träffarna hålls på ensligt belägna gårdar – och bara de mest betrodda inom nätverket bjuds in. Som Expressen kunde visa i går är det där som oskyldiga djur utsätts för upprepade sexuella övergrepp – utan att någon får reda på det.

Av David Baas
[email protected]



Mejla till ministern! Ta chansen och säg vad tycker. Mejla direkt till jordbruksminister Eskil Erlandsson på:

[email protected]

eller ring till jordbruksdepartementet på telefonnummer: 08-405 10 00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0