Inget influensavaccin för familjen Garneij!

Nu har hysterin över årets influensavaccin börjat igen. Ok, jag förstår gamla/sjuka som kanske vill ta det. Men när det sker massvaccinering i ex. skolornas gympasalar tycker jag att det har gått alldeles för långt. Någon som kommer ihåg förra svängens biverkningar? Narkolepsi/sömnsjuka hos barn, krampanfall etc, herrejösses.
Dessutom behövde inte tillverkaren av vaccinet ta något som helst ansvar för biverkningarna, det gjordes upp i förtid.
Näe, hos familjen Garneij kommer det absolut inte att tas något influensavaccin. Jag vaccinerades när jag var yngre och under alla dessa år var jag sjuk JÄMT, förkyld hela tiden. När jag slutade ta vaccin stärktes mitt eget immunförsvar istället och jag kunde hålla mig frisk.
Tänk efter, vill du verkligen injicera dina barn med något som inte ens är riktigt beprövat och där man inte vet något om de eventuella biverkningar som kan uppkomma? Bara för att doktorn säger att vaccin ska tas behöver det inte betyda att det är rätt. När jag var gravid försökte bvc-läkaren att övertala mig till att ta vaccin. Tänkte tyst för mig själv: "Om du injicerar dig själv och dina barn med vaccinet i några hundra år och därefter testar er för eventuella cellförändringar i kroppen så KANSKE jag ska tänka på saken...".
Just nu är Elvira förkyld, gud så bra. Då stärks hennes immunförsvar på naturlig väg!

Kommentarer
Postat av: Linda Schönning

Jag håller helt och hållet med dig!

2011-01-04 @ 10:41:07
Postat av: Hållås Stefan Sörensson

Jag håller också med. Har ni förresten läst Viera Scheibner's (ev. Schreibner) bok om vaccinationer och dess följder mm? Då får man verkligen upp ögonen för vad som verkligen är sant och inte. Min yngsta son Emil 2,5 år är helt och hållet ovaccinerad, tack och lov. Hälsar en avlägsen släkting på Garneijsläkten. :)

2011-11-17 @ 12:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0